مرز سومار در استان کرمانشاه مهرماه راه‌اندازی می‌شود
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه که پیش از ظهر امروز با حضور هیئت 11 نفره از کشور عراق برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو استان برگزار شد اظهار کرد:  با توجه به پتانسیل‌های دو استان کرمانشاه و بابل عراق برگزاری این نشست‌ها  اثرات مثبتی به دنبال دارد که در این راستا فعالان تجاری دو استان می‌توانند بهره‌ کافی را ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت جغرافیایی دو استان عنوان کرد: در سال‌های اخیر روابط تجاری دیرینه و مراودات اقتصادی سالمی را با کشور عراق داشته‌ایم که این امر به شرایط جغرافیایی دو استان بر‌ می‌گردد و اعتقاد داریم چنین روابطی یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای تقویت روابط دو کشور به شمار می‌رود.

کاشفی با تأکید بر این موضوع که استان‌های بابل و کرمانشاه می‌توانند مرکز ثقل در منطقه باشند بیان کرد: تاکنون براساس تفاهم‌نامه‌ها سفرهای متعددی را به بابل داشته‌ایم و در تلاش هستیم دو استان را به مرکز ثقل منطقه تبدیل کنیم زیرا دو ملت ایران و عراق همواره دو ملت حامی یکدیگر و دوست هستند.

وی با اشاره به صادرات به کشور عراق  گفت: با تکیه بر توانمندی‌هایی استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی و علمی سمینارهای مختلفی در استان بابل عراق برگزار کرده‌ایم و از این طریق به دنبال افزایش ارتباطات بیشتر با کشور عراق هستیم.

کاشفی با اشاره به سفر دو روزه هیئت تجاری عراق به کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برنامه کاری این هیئت با توجه به حوزه کاری آن‌ها بازدیدهایی از واحدهای صنعتی و تولیدی کرمانشاه را مد نظر دارند فردا ظهر نیز با استاندار و معاون برنامه‌ریزی استانداری دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مرز سومار بیان کرد: در تلاش هستیم که این مرز که در جنوبی‌ترین منطقه دیالی عراق است را تا دو هفته آینده راه‌اندازی کنیم و کارهای عمرانی آن در دست اجرا بوده تا از این طریق ارتباط نزدیکتری با بغداد داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی می‌کنیم تا یک ماه آینده سطح تبادلات اقتصادی را با کشور‌های عرب‌نشین گسترش دهیم.

کاشفی با اشاره به موقعیت کشور عراق عنوان کرد: این کشور از نظر جمعیتی و ژئوپلیتیک و منابع غنی که در اختیار دارد از کشورهای ثروتمند به‌شمار می‌رود که این موضوع باعث شده است عراق در منطقه جایگاه خاصی پیدا کند و برای استان کرمانشاه نیز به عنوان یک فرصت محسوب شود.

انتهای پیام /


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com